Gratis elektronische bibliotheek

De Tien Geboden - Marc-Alain Ouaknin

PRIJS: GRATIS
FORMAAT: PDF EPUB MOBI
DATUM VAN PUBLICATIE: mei 2016
BESTANDSGROOTTE: 3,63
ISBN: 9789492183286
TAAL: NEDERLANDS
AUTEUR: Marc-Alain Ouaknin

U kunt het boek De Tien Geboden downloaden in pdf epub-formaat na gratis registratie

Omschrijving:

Vierde druk. Marc-Alain Ouaknin legt op een heldere en aanstekelijke manier de oorspronkelijke tekst van de Tien Geboden uit, en herformuleert ze in de taal van de 21ste eeuw. De Tien Geboden is een hartstochtelijk pleidooi voor een speelse, creatieve en vooral onorthodoxe omgang met teksten: deze geboden zijn helemaal geen geboden, maar verwijzen naar een dynamische ethiek van de toekomst. 'Accepteer nooit zonder meer wat geschreven staat. Interpreteren is in opstand komen tegen wat in de tekst niet ethisch is. [...] Dat stelt ons in staat in rechtvaardigheid en goedheid te leven: dat is de ethiek van de Tien Geboden.'DE VOLKSKRANT: ''Ouaknin is een expert in het interpreteren van heilige teksten.'' MARC-ALAIN OUAKNIN (spreek uit: waknien) is rabbijn en filosoof. Hij is een groot kenner van de Talmoed, de kabbala en het chassidisme. In zijn werk - in meer dan dertig talen vertaald - vervlecht hij uiteenlopende joodse tradities en filosofische scholen. In 2015 verscheen van Christiane Berkvens een inleiding op zijn werk: 'Marc-Alain Ouaknin. De joodse gids voor deze tijd'.

...k Israël dat het goed met ze zou gaan als ze de wet van Mozes gehoorzaamden (Deuteronomium 28:1-14) ... tien geboden - debijbel.nl ... .Maar het hoofddoel van die wet was om de Israëlieten voor te bereiden op ... De openingstekst van de tien geboden benadrukt het unieke karakter van God en zijn relatie met het volk Israël: 'Ik ben de HEER uw God die u heeft weggeleid uit Egypte, het slavenhuis' (Exodus 20:2). Er is maar één God en deze Ene bevrijdt uit slavernij. De tien geboden in de cathechismus van de katholieke kerk. De openingstekst van de tien geboden be ... Tien Geboden - Tekst en geschiedenis | Historiek ... . De tien geboden in de cathechismus van de katholieke kerk. De openingstekst van de tien geboden benadrukt het unieke karakter van God en zijn relatie met het volk Israël: 'Ik ben de HEER uw God die u heeft weggeleid uit Egypte, het slavenhuis' (Exodus 20:2). De 10 is een eetcafé in hartje Malden op het kerkplein naast de bioscoop en de kerk. Het heeft naast de typische Hollandse specialiteiten ook de gangbare Italiaanse gerechten. De dinerkaart wordt regelmatig geheel vernieuwd met nog meer smakelijke wereldgerechten. Let ook op onze dagaanbiedingen en informeer hiervoor bij uw gastvrouw-heer. De tien geboden worden door de Heere Jezus samengevat in de Bijbel met de woorden uit het evangelie naar de beschrijving van Mattheus, hoofdstuk 22: "Gij zult liefhebben den Heere, uw God, met geheel uw hart, en met geheel uw ziel, en met geheel uw verstand. Dit is het eerste en het grote gebod. Lees de Tien Geboden hier! Tien geboden in gewone taal God spreekt ook vandaag tot jou en zegt: Ik ben de HEERE jouw God en Vader, die je van de straf van de zonde bevrijd heeft. Ik heb je bevrijd van de verslaving van de zonde en in een nieuw Koninkrijk gezet. 1. De Tien Geboden zijn belangrijke wetten. Maar ook de vele andere wetten die God de Israëlieten geeft, zijn belangrijk. Eén van die wetten luidt: 'Je moet Jehovah, je God, liefhebben met je hele hart, je hele verstand, je hele ziel en al je kracht.' De Tien Geboden (Paperback). Aan de hand van de Bijbelse tien geboden praten schrijvers openhartig met Arjan Visser over hun leven en wereldbeeld, hun... De brief, waarvan de auteur onbekend is, circuleert blijkbaar al enkele jaren, en ging vorige week prompt (opnieuw) viraal nadat die op Facebook verscheen. De tekst staat ondertussen bekend als "De tien geboden van een pasgeboren baby" en zou eigenlijk door elke (toekomstige) ouder moeten gelezen worden, want de boodschap is prachtig. Noot van de redactie: 3500 jaar geleden gebruikte God Mozes om de tien geboden uit te vaardigen, die de vroege Israëlieten in hun leven op aarde leiden.Nadat kwamen de wetten tot stand. Deze geboden en wetten waren de vroegste gedetailleerde voorwaarden om de mensheid te leiden over hoe te leven, om menselijk gedrag te reguleren en morele normen te meten. In dit boekje, dat de Tien Geboden uiteenzet hebben wij gezien, dat de zonde tegen het grootste gebod het plaatsen van iets anders in de plaats van de ware God is. Dit leidt achtereenvolgens tot afgoderij, het lasteren van Gods naam, het breken van Zijn Sabbat, het niet eerbiedigen van onz...