Gratis elektronische bibliotheek

Liefde, het eeuwige zijn van de kosmos - F.A. Wolfs

PRIJS: GRATIS
FORMAAT: PDF EPUB MOBI
DATUM VAN PUBLICATIE: none
BESTANDSGROOTTE: 9,44
ISBN: 9789081314619
TAAL: NEDERLANDS
AUTEUR: F.A. Wolfs

U kunt het boek Liefde, het eeuwige zijn van de kosmos downloaden in pdf epub-formaat na gratis registratie

Omschrijving:

Liefde, het eeuwige zijn van de kosmos

...langrijk. De echtscheidingscijfers zijn hoger dan ooit ... Gebeden voor stervenden en overledenen | gebeden-site ... ... . En de kans dat jij in je omgeving met een relatiebreuk te maken hebt - op welke manier dan ook - is dan ook groot. Zo'n gesneuvelde relatie gaat vaak gepaard met teleurstelling en verdriet. In onze maatschappij zijn onze verwachtingen van liefde namelijk hooggespannen. (meestal) Vanzelfsprekend moeder/broeder liefde, maar ook liefde voor je partner kan 'eeuwig' zijn. Saxy girl schreef: Eeuwige liefde bestaat volgens mi ... eeuwige liefde - Vertaling naar Engels - voorbeelden ... ... . Saxy girl schreef: Eeuwige liefde bestaat volgens mij niet. Je gaat nog wel van elkaar houden, maar op een andere manier dan in het begin. De liefde die er is, is vooral gebaseerd op respect, trouw, vertrouwen, eerlijkheid, ... Zijn liefde is een liefde van eeuwigheid. Onbevattelijk lief heeft God de wereld gehad. Een oceaan van liefde van God wordt hier in onze tekst door God Zelf, door Gods Zoon, onder woorden gebracht. Het is geen engel, die deze heerlijke kerstboodschap brengt. Het is dé Engel, de Engel van het genadeverbond, Die hier spreekt. De liefde is de grootste kracht in het universum. Zoals gezegd zijn er behoorlijk wat Bijbelteksten liefde te vinden in de Bijbel en deze zijn in zo goed als alle denkbare situaties te gebruiken. In ons overzicht Bijbelteksten liefde brengen we echter een onderscheid aan. Want we willen de eeuwige liefde maar dan moet die liefde wel eeuwig spannend zijn. In een interview met Stine Jensen omschrijft de filosoof Pascal Bruckner dat probleem als volgt: 'Het grootste probleem van hedendaagse liefdesrelaties is dat we intensiteit en duur met elkaar verbinden. Onvoorwaardelijke liefde van tweelingzielen Eeuwige verbondenheid en liefde is het gevoel wat je hebt in het begin. Liefde die ontzettend diep gaat en waarvan je weet dat die altijd bij je zal blijven. ... Zij begrijpen dat de liefde voor hun partner los staat van de liefde van zijn/haar tweelingziel. GEBEDEN VOOR DE STERVENDEN EN DE ZIELEN IN HET VAGEVUUR . Dagelijks gebed voor de stervenden Allergoedertierendste Jezus, Gij, Die brandt van een zo vurige liefde voor de zielen, ik smeek U bij de doodsstrijd van Uw Allerheiligst Hart en bij de smarten van Uw Onbevlekte Moeder: zuiver in Uw kostbaar Bloed de zielen van de zondaars van de gehele wereld die nu in doodsstrijd zijn, en vandaag of ... De afgrenzing van het leven van de persoon blijkt dan slechts schijnbaar te zijn. De liefde is altijd en overal aanwezig is, ook daarbinnen. Zij uit zich daar op egoniveau als de drang naar liefde. Maar door kortzichtigheid blijft het bij het nastreven en oppakken van compensaties, compensaties voor het gemis van de onbeperkte liefde. De eeuwige liefde vinden en met je partner een lang en gelukkig leven leiden: het is een droom waar zelfs de meest hardnekkige cynicus nog in durft geloven. Niet voor niets zijn er in de loop van de geschiedenis onnoemelijk veel romantische boeken en films verschenen waarin de ultieme liefde van twee partners werd beschreven en uitgebeeld. ziet de eeuwige klaarte van liefde, ruikt de geur van liefde in alle windrichtingen, ziet in alle levende wezens het ene zien, hoort in alle harten de ene hartslag, wordt tot wat beginloos is: de liefde van het zijn, in een eeuwig nu vol pracht, eeuwig fris, onaangeraakt. zijn voor deze geweldadige mensen? Wel, één van die banden is het koord van Zijn eeuwige liefde waarmee Hij zondaren aan Zich verbindt. Dit is een koord dat een vleselijk gemoed, dat aangespoord wordt door helse vijandschap, niet kan verbreken. In Romeinen 8:7 staat: "Want een vleselijk gemoed...