Gratis elektronische bibliotheek

GOD HEEFT MENSEN NODIG - Dorothy Gilman

PRIJS: GRATIS
FORMAAT: PDF EPUB MOBI
DATUM VAN PUBLICATIE: 2000-01-01
BESTANDSGROOTTE: 12,75
ISBN: 9789020940008
TAAL: NEDERLANDS
AUTEUR: Dorothy Gilman

Dorothy Gilman boeken GOD HEEFT MENSEN NODIG epub zijn voor u beschikbaar na registratie op onze website

Omschrijving:

* Het nieuwe boek van de veelgelezen en gewaardeerde schrijfster Dorothee SölleIn tegenstelling tot de theologische traditie, die altijd een sterk accent heeft gelegd op Gods anderszijn en Hem zo van de schepping verwijderde, gelooft Dorothee Sölle dat God de wereld schiep uit een behoefte 'verbonden' te zijn met de wereld en met ons. Zij gelooft dat wij, samen met God, verantwoordelijk zijn voor het lot van de aarde en de menselijke samenleving. In dit boek nodigt Dorothee Sölle ons uit de schepping te verstaan als een medeschepping, een co-creatie, en haar boek is grotendeels gewijd aan de consequenties van dit mede-schepper-zijn-met-God, in een voortdurend scheppingsproces. Alleen door te werken en door lief te hebben kunnen we samenwerken met God. Alleen zo kunnen we onze menselijkheid en ons geschapen-zijn-naar-Gods-beeld verwerkelijken.In dit moedige en bemoedigende boek besteedt Dorothee Sölle veel aandacht aan arbeid, werkloosheid en de bestrijding daarvan, vervreemding in arbeid en seksualiteit. Op pastoraal bewogen wijze voert ze een pleidooi voor liefde die wordt gekenmerkt door trouw, heelheid en solidariteit.

... te geven aan hun leven. De god van het Christendom vervulde de meeste menselijke behoeften en werd daarom 'gekozen' als 'ware' godsdienst ... Waarom jij Jezus nodig hebt? - Leger des Heils ... . Dat schrijft Selina O'Grady in haar nieuwste boek 'En de mens schiep God'. Wereldwijd geloven ruim acht op de tien mensen in een God of meerdere ... Op de populaire Amerikaanse nieuwswebsite Huffingtonpost.com staan 21 redenen voor slimme mensen om niet in God te geloven. In een serie blogs houdt theoloog Marinus de Jong deze redenen tegen het licht. In deze aflevering reden #14: 'Voor goed en kwaad heb je ... Refoweb | God heeft mensen nodig? | Refoweb ... . In een serie blogs houdt theoloog Marinus de Jong deze redenen tegen het licht. In deze aflevering reden #14: 'Voor goed en kwaad heb je God niet nodig.' Nieuw traject: God heeft mensen nodig. Jeannette Koolstra 5 maart 2020. Wij mensen maken steeds meer gebruik van de natuurlijke bronnen die de Aarde ons biedt. Zozeer zelfs dat ze de draagkracht van onze planeet te boven gaat. Onze ecologische voetafdruk is te groot. God heeft ons mensen nodig ... Het rijk Gods heeft ook niets van doen met een bepaalde groep mensen, ... Dát is het Rijk Gods, dat op handen is, midden onder ons, in zúlke mensen. En God zij dank, zo zijn er velen, maar alleen zichtbaar voor hen die willen zien, zichtbaar voor hen die erin geloven. Bij de GGD zijn vanaf volgende maand 3.200 mensen nodig voor het bron- en contactonderzoek van besmette coronapatiënten. Minister Hugo de Jonge beloofde dat vanaf juni iedereen met klachten ... v.a. 1 april: God heeft mensen nodig. Frank Lether 14 maart 2019 14 maart 2019. De kunst van duurzaam leven. Wij mensen maken steeds meer gebruik van de natuurlijke bronnen die de Aarde ons biedt. Zozeer zelfs dat ze de draagkracht van onze planeet te boven gaat. Onze ecologische voetafdruk is te groot. Omdat mensen geschapen zijn naar het evenbeeld van God en op Hem lijken (Genesis 1:27) hebben mensen de mogelijkheid om God te kennen en daardoor ook om Hem lief te hebben, Hem te aanbidden, Hem te dienen en gemeenschap met Hem te hebben. God schiep de mensen niet omdat Hij ze nodig had. Omdat Hij God is, heeft Hij niets nodig. God heeft een Koninkrijk opgericht dat alle regeringen op aarde zal vervangen en 'als enige eeuwig zal blijven bestaan' (Daniël 2:44). Die regering is het Koninkrijk waar miljoenen mensen om bidden (Mattheüs 6:9, 10). Maar God zal die regering niet zelf besturen. De start van het traject "God heeft mensen nodig - de kunst van duurzaam leven" is twee weken uitgesteld. U kunt zich dus nog steeds aanmelden. De eerste bijeenkomst vindt nu plaats op woensdag 25 januari a.s. in De Inham, Hamseweg 40 te Hoogland. Het is niet dat Hij ons nodig heeft, Hij kan namelijk prima zonder ons. "Het bestaan van een behoefte toelaten in God, is het toelaten van imperfectie in een goddelijk wezen." Jezus liet ook al zien dat God geen mensen nodig heeft om voor Hem te spreken: Ze riepen: 'Gezegend Hij die komt als koning, in de naam van de Heer! De moderne Westerse mens vindt het bestaan van God zeer onwaarschijnlijk. Bovendien heb je God niet nodig om gelukkig te worden. Een Amerikaanse website verzamelde daarom 21 redenen op waarom slimme moderne mensen niet (meer) in God geloven. De komende weken laat theoloog Marinus de Jong juist zien waarom geloven in God ook nu nog logisch is. Wanneer het om mensen gaat moogt ge niet bang zijn van roddel en toogpraat. Kom uit voor uw overtuiging, volg uw geweten, en kom op voor die mens die belangrijk is voor u, want het zijn juist zo'n mensen, mensen zoals die Jozef van Nazareth, die onze God nodig heeft. Amen. God heeft mensen nodig; een theologie van de schepping: Uitgever: Ten Have: Bijzonderheden: 2e druk, paperback, 191 blz., kaft wat pigmentvlekjes en verschoten, inhoud goed: Prijs: € 3,75 (Excl. verzendkosten) Meer info: Aagje uit Dordrecht . Alle boeken van Aagje Stel een vraag over dit boek aan Aagje God heeft Mensen nodig Moge Zijn grote naam verheven en geheiligd worden in de wereld die hij geschapen heeft naar Zijn wil. Zegt nu: Amen Gepost door ...