Gratis elektronische bibliotheek

Hebreeen - W.P. Van Der Aa

PRIJS: GRATIS
FORMAAT: PDF EPUB MOBI
DATUM VAN PUBLICATIE: februari 2007
BESTANDSGROOTTE: 6,11
ISBN: 9789043513463
TAAL: NEDERLANDS
AUTEUR: W.P. Van Der Aa

U vindt de pdf van het boek Hebreeen hier

Omschrijving:

Het programma De Bijbel Open is al dertig jaar een van de bekendste radiorubrieken van de Evangelische Omroep. In dit programma heeft ds. W.P. van der Aa het boek Hebreeën besproken. Deze teksten zijn nu ook in boekvorm uitgebracht. Met het oog op persoonlijke en groepsgewijze bijbelstudie zijn er aan elke tekst enige vragen toegevoegd.

...ktheid voortvaren; niet wederom leggende het fondament van de bekering van dode werken, en van het geloof in God, ... Rutger Heij ... . 2 Van de leer der dopen, en van de oplegging der handen, en van de opstanding der doden, en van het eeuwig oordeel.. 3 En dit zullen wij ook doen, Hand. 18:21. 1 Kor. 4:19. Goede raad 1 Broeders en zusters, houd altijd van elkaar. 2 Vergeet niet om gastvrij te zijn. Want sommige mensen hebben engelen op bezoek gehad, zonder dat ze het wisten. 3 Denk aan de gevangenen, alsof jullie zelf met hen gevangen zaten. Denk aan de mensen die worden mishandeld. V ... Hebreeën (bijbelboek) - Christipedia.nl ... . 3 Denk aan de gevangenen, alsof jullie zelf met hen gevangen zaten. Denk aan de mensen die worden mishandeld. Vergeet niet dat jullie hetzelfde kan overkomen! 1 Daarom moeten wij ons te meer houden aan hetgeen van ons gehoord is, opdat wij niet te eniger tijd doorvloeien.. 2 Want indien het woord, door de engelen gesproken, vast is geweest, en alle overtreding en ongehoorzaamheid rechtvaardige vergelding ontvangen heeft;. 3 Hoe zullen wij ontvlieden, indien wij op zo grote zaligheid geen acht nemen? dewelke, begonnen zijnde verkondigd te worden door ... Hij is bedoeld voor iedereen die de bijbel liever wat makkelijker heeft. Door de woordkeus is hij heel geschikt voor beginnende bijbellezers. En door de korte zinnen en korte woorden is hij ook goed te lezen door mensen die lezen moeilijk vinden. Wie was de schrijver van de brief aan de Hebreeën? Het antwoord weten we niet. Veel namen worden genoemd zoals Paulus, Barnabas, Silas, Appollos, Lukas en anderen. De "Thompson Chain Reference Bible" zegt dat het auteurschap "gewoonlijk wordt toegeschreven aan Paulus" en het noemt de brief "Het Epistel van Paulus aan de Hebreeën". Als we ...Continue reading 'De auteur' » 7 1 7:1-2 Gen. 14:17-20 Want deze Melchisedek, koning van Salem en priester van de allerhoogste God, ging Abraham tegemoet toen deze terugkeerde van zijn overwinning op de koningen, en zegende hem, 2 waarna Abraham hem een tiende van alle buit gaf. Zijn naam betekent 'koning van de gerechtigheid', en verder is hij ook koning van Salem, dat is 'koning van de vrede'. 3 Hij heeft geen ... Aan de Hebreeën. 11 Geloof is zeker weten dat waar je op hoopt uitkomt.+ Het is het overtuigende bewijs* dat wat je niet ziet toch bestaat. 2 Want op grond daarvan werd van de mannen uit de oudheid* een goed getuigenis gegeven. 3 Door geloof zien we dat de wereld* is geordend door Gods woord, dat dus het zichtbare is ontstaan uit het onzichtbare. 4 Door geloof bracht Abel een slachtoffer aan ... Hebreeën [Bijbel] - Hebreeën is een etnoniem dat voorkomt in de Hebreeuwse Bijbel. De aanduiding komt op diverse plaatsen in de Hebreeuwse Bijbel voor, maar de wisselende context waarin de aanduiding gebruikt wordt maakt het lastig de precieze betekenis ervan vast te stellen. 1 Daarom dan, laten ook wij, nu wij zulk een grote wolk van getuigen rondom ons hebben, afleggen alle last en de zonde, die ons zo licht in de weg staat, en met volharding de wedloop lopen, die vóór ons ligt. 2 Laat ons oog daarbij (alleen) gericht zijn op Jezus, de leidsman en voleinder des geloofs, die, om de vreugde, welke vóór Hem lag, het kruis op Zich genomen heeft, de schande niet ... 12. 12 1 Nu wij door zo'n menigte geloofsgetuigen omringd zijn, moeten ook wij de last van de zonde, waarin we steeds weer verstrikt raken, van ons afwerpen en vastberaden de wedstrijd lopen die voor ons ligt. 2 Laten we daarbij de blik gericht houden op Jezus, de grondlegger en voltooier van ons geloof: denkend aan de vreugde die voor hem in het verschiet lag, liet hij zich niet afschrikken ... Aan de Hebreeën. 13 Blijf broederlijke liefde tonen.+ 2 Vergeet niet gastvrij te zijn,* + want zo hebben sommigen zonder het te weten engelen gastvrij ontvangen.+ 3 Denk aan degenen die in de gevangenis zitten* + alsof jullie samen met hen gevangenzitten.+ En denk aan degenen die slecht behandeld worden, aangezien jullie zelf ook in het lichaam zijn.* 4 Iedereen moet het huwelijk als kostbaar ... 1 De apostel vermaant hen tot broederlijke liefde. 2 Tot herbergzaamheid. 3 Tot gedenken der gevangenen. 4 Verklaart dat het huwelijk eerlijk is onder allen. 5 W...