Gratis elektronische bibliotheek

Gebed, Bezinning en Meditatie - Paulus Rijntjes

PRIJS: GRATIS
FORMAAT: PDF EPUB MOBI
DATUM VAN PUBLICATIE: april 2020
BESTANDSGROOTTE: 6,39
ISBN: 9789464055320
TAAL: NEDERLANDS
AUTEUR: Paulus Rijntjes

U kunt het boek Gebed, Bezinning en Meditatie downloaden in pdf epub-formaat na gratis registratie

Omschrijving:

De vele vragen over gebed, bezinning en meditatie hebben geleid tot dit boek. Na ruim veertig jaar ervaring te hebben opgedaan, kwamen nu de woorden op papier. De menselijke geest is zo rijk en de diepten die erin liggen zijn zo kostbaar dat het jammer is daar geen aanspraak op te maken. Laten we op verkenningstocht gaan aan de hand van de uitleg over gebed, bezinning en meditatie. Het boek bevat veel achtergrondinformatie en een serie oefeningen als voorbeeld. Ook degene die zich verder wil verdiepen zal inspiratie en informatie kunnen putten uit wat er beschreven is. Zelf heb ik talloze retraites geleid, vaak van meerdere weken. De ruime ervaring en de inzichten die daarbij werden opgedaan wil ik langs deze weg graag voor iedereen toegankelijk maken.

...tuele citaten, gebeden, meditatie: Thomas Keating: Contemplatief gebed als 'Goddelijke therapie' Gebed en bezinning ... Geloven Herontdekt! 5. Gebed en Meditatie - Het Greber Systeem ... . 3. Spiritualiteit. T erug naar de overzichtspagina. 1. Liturgie: ... Initiatie in verschillende vormen van mediatie, gebed en ontspanning met illustraties, audio-meditaties en antwoorden op veel gestelde vragen. Bidden met de paus: www.biddenmetdepaus.org De Lectio Divina is een eenvoudige vorm van meditatie waarin stilte, bezinning en gebed een plaats krijgen. Er wordt een kort stukje uit de Bijbel voorgelezen en vervolgens sta je stil bij de woorden die je daarin raakte. ... bol.com | Gebed, Bezinning en Meditatie, Paulus Rijntjes ... ... . Er wordt een kort stukje uit de Bijbel voorgelezen en vervolgens sta je stil bij de woorden die je daarin raakte. Daarna is er tijd om voor jezelf te overwegen wat maakt dat die woorden je raken en waar ze je eigen leven raken. Leren & bezinning. Meditatie; ... De Ark', Prijsseweg 91. In de stilte staat een tekst centraal, vaak een verhaal uit het evangelie. In een afsluitend gebed is er plaats voor intenties en na afloop wordt ... ingeschakeld te zijn om het te bekijken. Uitleg van het labyrint. Een kleine uitleg over de betekenis van het labyrint en over ... Zij die gebed en meditatie eigen maken bevorderen de band en energieafgifte waardoor God meer in uw leven mogelijk zal maken. ... Want het boze is disharmonie en gevoelt zich niet aangenaam, waar harmonie, goede gedachten en bezinning in woord en lied tot uitdrukking komen. Die Geest, die mogen we allemaal toelaten in ons leven. Stem op Hem af. Dan kunt u vanuit Pinksteren leven met God, en dat is het beste, het mooiste leven dat hier op aarde te leven is. Grijp die kans met beide handen aan. Geef uw eigen geest over aan die Geest. Dan is Pinksteren geen twee dagen, maar een eeuwig leven lang feest G. Timmer Nu de kerken gesloten zijn, dragen pastoresteam en parochianen digitaal teksten aan om de onderlinge verbondenheid gestalte te geven en ons geloofsleven te voeden. Dit is een groeipagina… voor de kinderen. update 16 juni, op de jeugdpagina. voor iedereen met behoefte aan bezinning / meditatie en gebed Meditatie is het gebed van stilte en luisteren. In de christelijke traditie ook wel het contemplatieve gebed genoemd of het gebed van het hart. Het stil zitten en het stil worden om ontvankelijk te worden voor Gods aanwezigheid vraagt om dagelijkse beoefening. Gebed, meditatie, bezinning en ontmoeting staan bij deze weekenden centraal. Meestal is er een kloosterweekend in het voorjaar en najaar. Kloosterlingen proberen in hun dagelijkse ritme het tijdelijke met het eeuwige te verbinden, door 'in het moment' te gaan staan....